Diagnoza i terapia pedagogiczna

CEL
Celem studiów jest przygotowanie merytoryczne z zakresu psychopedagogicznych podstaw diagnozy i terapii trudności w uczeniu się, funkcjonowania dzieci i młodzieży ze specyficznymi z trudnościami w uczeniu się i/lub z zaburzeniami rozwoju ruchowego, emocjonalnego, społecznego oraz metodyczne związane diagnozą pedagogiczną i prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami sensorycznymi, ze spektrum autyzmu, czy mającymi trudność w funkcjonowaniu społecznym.
UCZESTNICY/ADRESACI
Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych z przygotowaniem pedagogicznym, przede wszystkim do nauczycieli różnych specjalności wszystkich typów szkół / placówek, pedagogów i psychologów szkolnych, osób pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub innych placówkach edukacyjnych, a także inne osoby chcące poszerzyć swoją wiedzę z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej.
KORZYŚCI
Absolwent studiów uzyska kwalifikacje do pracy korekcyjno – kompensacyjnej z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) i/lub z zaburzeniami rozwoju ruchowego, emocjonalnego, społecznego w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach terapeutycznych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz innych instytucjach wspierających rozwój dzieci i młodzieży.
W toku studiów nabędzie umiejętności w zakresie organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzenia badań i działań diagnostycznych uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się; prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym.
Absolwenci studiów I stopnia (licencjat) nabędą kwalifikacje do prowadzenia zajęcia korekcyjno-kompensacyjne tylko w szkołach podstawowych i przedszkolach, z wykształceniem magisterskim we wszystkich typach szkół i placówek.
ORGANIZACJA STUDIÓW
- Organizacja studiów podyplomowych jest ściśle związana z kwalifikacjami nauczyciela, zgodnych z wymaganiami zawartymi w:
- Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 roku w sprawie Standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela
- Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
- Rozporządzeniu MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Studia zorganizowane są w systemie niestacjonarnym. Podstawową formą studiowania są dwudniowe zjazdy organizowane w soboty i niedziele. W ramach studiów odbywają się zajęcia w formie wykładów, ćwiczeń, zajęć praktycznych, konwersatoriów oraz praktyki.
CZAS TRWANIA
Studia podyplomowe trwają 3 semestry.
Funkcje kursu
- Wykłady 0
- Quizy 0
- Trwanie 3 semestry
- Studenci 0
- Oceny Tak