Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna elementami logopedii
CEL
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w interdyscyplinarną wiedzę z zakresu pedagogicznych i biopsychicznych podstawy edukacji elementarnej oraz kompetencje do organizowania i realizacji zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z uwzględnieniem tematyki prowadzenia działań diagnostycznych i terapeutycznych zaburzeń mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
UCZESTNICY/ADRESACI
Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych pedagogicznych, posiadających dyplom studiów I stopnia (licencjackich), dyplom studiów II stopnia (magisterskich) lub jednolitych studiów magisterskich oraz przygotowanie pedagogiczne, zainteresowanych pracą w charakterze nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej i rozszerzeniem kwalifikacji o elementy logopedii.
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na tą specjalność zobowiązani są do dostarczenia zaświadczenia od logopedy, foniatry lub laryngologa o poprawnej wymowie.
KORZYŚCI
Absolwent studiów nabędzie kwalifikacje do wykonywania zawodu na stanowisku nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego oraz w żłobkach i „klubach dziecięcych” w systemie publicznych i niepublicznych szkół podstawowych / placówek. W toku studiów poszerzy wiedzę psychopedagogiczną i umiejętności metodyczne edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej o wiedzę i umiejętności z zakresu logopedii i zaburzeń mowy z profilaktyką, diagnozy i korekty zaburzeń rozwoju dziecka.
Absolwent rozszerzy kwalifikacje o uprawnienia do prowadzenia zajęć specjalistycznych z diagnozy i terapii logopedycznej
ORGANIZACJA STUDIÓW
- Organizacja studiów podyplomowych jest ściśle związana z kwalifikacjami nauczyciela, zgodnych z wymaganiami zawartymi w:
- Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 roku w sprawie Standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela
- Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
- Studia zorganizowane są w systemie zaocznym. Podstawową formą studiowania są dwudniowe zjazdy organizowane w soboty i niedziele. W ramach studiów odbywają się zajęcia w formie wykładów, ćwiczeń, seminariów i konwersatoriów oraz praktyki.
CZAS TRWANIA
Studia podyplomowe trwają 3 semestry.
Funkcje kursu
- Wykłady 0
- Quizy 0
- Poziom umiejętności uzupełniające podyplomowe
- Studenci 0
- Oceny Tak