Wczesne wspomaganie, diagnoza, terapia i edukacja osób z autyzmem, zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi
CEL
Celem studiów jest rozwój kompetencji w zakresie wyzwalania potencjału rozwojowego osób z autyzmem na każdym etapie edukacyjnym: od wczesnego wspomagania rozwoju po przygotowanie do aktywności zawodowej. Realizowane treści kształcenia umożliwią uczestnikom nabycie wiedzy, umiejętności i postaw rozwijających potencjał rozwojowy osób z autyzmem, zespołem Aspergera, dziecięcymi zaburzeniami dezintegracyjnymi, całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, w tym ich potrzeby i możliwości edukacyjne, współpracę ze środowiskiem wychowawczym oraz innymi specjalistami.
UCZESTNICY/ADRESACI
Studia adresowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe (I, II stopnia lub jednolite studia magisterskie) oraz przygotowanie pedagogiczne, które chcą uzyskać dodatkowe kwalifikacje do pracy z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi z dysfunkcjami rozwojowymi, m.in.: nauczycieli przedmiotu, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów wszystkich typów szkół / placówek oraz innych osób, nie będących nauczycielami, zainteresowanych poszerzeniem swoich kwalifikacji zawodowych w zakresie prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno – kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym dla dzieci i młodzieży z autyzmem, zespołem Aspergera, dziecięcymi zaburzeniami dezintegracyjnymi, całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
KORZYŚCI
Absolwenci studiów podyplomowych zdobywają kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem, zespołem Aspergera oraz całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
W toku studiów nabędą wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu:
- interdyscyplinarnej diagnozy całościowych zaburzeń rozwoju,
- współpracy z innymi specjalistami w ramach zespołów diagnostycznych i organizujących profesjonalne wsparcie dla osób z autyzmem i ich rodzin,
- planowania, realizacji i oceny efektów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju, szczególnie z autyzmem, zespołem Aspergera,
- planowania i prowadzenia zajęć terapeutycznych oraz edukacyjnych z uczniami z całościowymi zaburzeniami rozwoju na każdym etapie edukacyjnym oraz monitorowania ich osiągnięć.
ORGANIZACJA STUDIÓW
- Organizacja studiów podyplomowych jest ściśle związana z kwalifikacjami nauczyciela, zgodnych z wymaganiami zawartymi w:
- Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 roku w sprawie Standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela
- Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
- Studia zorganizowane są w systemie zaocznym. Podstawową formą studiowania są dwudniowe zjazdy organizowane w soboty i niedziele. W ramach studiów odbywają się zajęcia w formie wykładów, ćwiczeń, seminariów i konwersatoriów oraz praktyki.
CZAS TRWANIA
Studia podyplomowe trwają 3 semestry.
OPŁATY
1100 zł za semestr, możliwość płatności w ratach
brak wpisowego
Funkcje kursu
- Wykłady 0
- Quizy 0
- Poziom umiejętności uzupełniające podyplomowe
- Studenci 0
- Oceny Tak